mandag 2. april 2012

Kyllinggryte

Denne retten var opprinnelig en gratinert ovnsrett med kylling, poteter og saus som jeg var veldig glad i, men som ikke har blitt helt vellykket når jeg har prøvd å erstatte potetene med neper etc. Så kom jeg på at jeg kunne lage en gryterett istedenfor.

1 porsjon:

Ingredienser:

1 kyllingfilet
1/2 løk
1/2 liten paprika
1/3 purre
3 ss creme fraiche eller rømme
3-4 ss heinz chilisaus
1 ts mangochutney
1/2 ts grønn pesto
1 ts karripulver
1/2 ts paprikapulver
1 hvitløksfedd eller 1/2 ts hvitløkspulver

Fremgangsmåte:

Del kyllingen i biter og stek i stekepanne/gryte. Del opp grønnsakene og tilsett. Stek til de begynner å mykne. Tilsett resten av ingrediensene og rør godt. La det putre til sausen har tyknet.
Jeg pleier å servere med blomkålmos og salat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...