søndag 6. november 2016

Paleo lapper med banan


Jeg har prøvd forskjellige typer lapper og pannekaker uten hvetemel, men så langt har ingen fristet til gjentagelse. Disse gjorde definitivt det. De er ikke fullt så myke og fluffy i konsistensen som vanlige lapper, men litt mer seige og kompakte. Smaken minner meg om bananpannekakene jeg har smakt i Thailand.
Oppskriften har jeg lånt her. Jeg fikk ca 10 tykke lapper av denne oppskriften, men om du bruker mer væske kan du nok få litt flere tynnere lapper.


Ingredienser:

2/3 cup (ca 1,6 dl) tapiokamel
1/3 cup (ca 0,8 dl) kokosmel
2 ss malte linfrø
1 ts bakepulver
1/2 ts kanel
en klype salt
1 stor eller 2 små modne bananer, most med gaffel
2 egg
1/2 cup (ca 1,2 dl) mandelmelk eller annen melk
1 ss kokosnektar eller annen sirup


Fremgangsmåte:

Bland sammen alt det tørre og rør inn resten av ingrediensene. Stek små lapper i en godt smurt mellomvarm panne. Lappene snus når du ser bobler i overflaten. Kjempegode rett fra panna med smør og sukrin.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...