fredag 1. juni 2012

Pølser og blomkålmos


I dag fikk jeg lyst på litt "comfort-food". Og hva er bedre trøstemat enn pølser og potetmos? Siden jeg ikke spiser poteter så ble det blomkålmos istedenfor.

1 porsjon

Ingredienser:

200 g pølse
1 lite blomkålhode
smør
salt og pepper

Fremgangsmåte:

Jeg fant en bit sundepølse i fryseskapet. Sundepølse er min favorittpølse. Den er nesten like god som mormors hjemmelagede, og inneholder mye kjøtt. Siden den var frossen lot jeg den trekke i 20 minutter, før jeg tok den opp og lot blomkålen koke i 10 minutter i det samme vannet, for å få ekstra smak. Mens blomkålen kokte, delte jeg opp pølsa og en liten bit purre, og freste de lett i stekepanna. Da blomkålen var ferdig moste jeg den med stavmikser og hadde i litt smør og salt og pepper. Nydelig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...