søndag 30. september 2012

Ajvar-kylling


I dag visste jeg ikke helt hva jeg skulle finne på til middag. En titt i kjøleskapet avslørte et glass Ajvar som nylig var gått ut på dato, og i fryseskapet hadde jeg kyllingfilet. Dermed ble det Ajvar-kylling med kokt brokkoli. Enkelt og godt, og ikke minst raskt å lage.

Ajvar er en relish fra Kroatia laget av paprika, tomat, aubergine og krydder. Den finnes i både en mild og sterk variant. Jeg fant et enslig glass bortgjemt på min lokale Rema 1000, men jeg har også sett dem i innvandrerbutikker.

1 porsjon

Ingredienser:

1 kyllingfilet
1 liten løk
1/2 paprika
3 ss ajvar
2 ss havrefløte

Fremgangsmåte:

Del kylling og grønnsaker i biter. Stek først kyllingen en liten stund og tilsett så løk og paprika. La det frese til løken er begynt å bli gyllen før du tilsetter ajvar og fløte. Kok et par minutter under omrøring og server med brokkoli, blomkål eller salat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...