lørdag 8. september 2012

Stroganoff


Biff Stroganoff er snaddermat. Normalt bruker man biffkjøtt, men jeg hadde kun karbonadedeig i kjøleskapet, så da ble det "jukse"-stroganoff. Inspirasjon fant jeg her.

Ingredienser:

400g karbonadedeig
1 løk
1 rød paprika
1 hvitløksfedd
2 dl Oatly havrefløte
3 ss ketchup uten sukker
1 ts glutenfri soyasaus
salt og pepper
1 ts paprikapulver
5-10 dråper tabasco (kan sløyfes)

Fremgangsmåte:

Del løk, paprika og hvitløk i små biter. Stek karbonadedeigen til den er nesten ferdig, tilsett grønnsakene og fres i 5 minutter. Tilsett havrefløte, ketchup, soyasaus, tabasco og krydder. Smak deg frem med tabascoen. Jeg liker krydret mat, så jeg bruker 10 dråper eller mer. Rør godt og la det koke i 10 minutter.
Her har jeg servert med blomkål- og brokkolimos og salat.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...