torsdag 6. september 2012

Spicy fiskekaker


Jeg har aldri laget fiskekaker før, men så snublet jeg over denne fristende oppskriften hos Lavkarbosaurus. Jeg fikk 16 stk av denne oppskriften. Kjempegode! Disse kommer jeg nok til å lage ofte, siden jeg aldri finner melkefrie fiskekaker i butikkene.

Ingredienser:

1 pakke tint seifilet (Jeg brukte 625 g-pakken fra Coop)
2 egg
1 ss fiberhusk
1 liten paprika
1-2 vårløk
3 ss grønn karripasta
2 ss søt chilisaus
Koriander, fersk eller pulver
Pofiber eller lignende til panering


Fremgangsmåte:

Mos fisken i foodprocessor eller med stavmikser. Ha i resten av ingrediensene utenom paprika og vårløk, og mos litt til. Tilsett til slutt finhakket paprika og vårløk og rør massen godt sammen med en tresleiv. Strø panering på et fat. Form fiskekaker med hendene og vend dem i panering. Stek på middels varme i stekepanne med mye ghee/olje.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...