fredag 1. mars 2013

Pizzabunn/wrap


Denne oppskriften kan brukes til pizzabunn eller wraps. Den holder til en lefse på størrelse med en middagstallerken og blir ganske myk i konsistensen.

Ingredienser:

1 egg
2 eggehviter
30 g kokosmel (eller mandelmel)
1 ss fiberhusk
vann
krydder etter smak
(Jeg brukte salt, pepper og oregano)

Fremgangsmåte:

Stivpisk eggehvitene. Rør sammen det hele egget og de tørre ingrediensene i en egen bolle. Tilsett vann til du får en seig masse. Vend massen inn i eggehvitene til du får en mousse. Hell denne på et bakepapir og smør det utover så tynt du vil ha det. Stek i ovnen på 200 grader i ca 12-15 minutter. La den hvile litt før du lirker den forsiktig av bakepapiret. Jeg syntes det var enklest å dra papiret av lefsen, istedenfor motsatt.

Her har jeg laget pizza med tacosaus, kylling stekt med barbeque-krydder, minimais og vårløk. Det eneste som mangler er smeltet ost, men der har jeg ikke funnet en erstatning enda. Denne etterstekte jeg i ovn i 10 minutter på 200 grader. Veldig god, men måtte spises med kniv og gaffel, siden bunnen er såpass myk og tynn.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...