søndag 21. april 2013

Eggepudding



Ja, navnet høres motbydelig ut, og jeg skal innrømme at jeg var veldig skeptisk da jeg stakk første skjeen i munnen. Klarte ikke helt å bestemme meg for om jeg likte det eller ikke, men da jeg spiste restene i dag ble konklusjonen "jo, det er faktisk godt". Du må virkelig legge godviljen til for å kjenne eggesmaken, og den er grei å ha til granola/frokostblanding istedenfor yoghurt. Dette skal jeg lage flere ganger. Oppskriften lånte jeg fra Lavkarbosaurus som hadde lånt den fra Maria Emmerich.

Ingredienser:

10 egg
1 boks kokosmelk (ikke light)
2 ts stevia
1-2 ss kanel
1-2 ts vaniljepulver

Fremgangsmåte:



Kok eggene til de er hardkokte (ca 10 minutter). Kjøl dem ned, fjern skallet, og mos dem i blender eller med stavmikser sammen med resten av ingrediensene til du har en flytende masse. Ha i en lufttett boks i kjøleskapet og vent til den har stivnet før du spiser den. Denne oppskriften gir en stor porsjon, så jeg har frokost en hel uke. Men jeg synes det smaker bedre jo lenger den står og godgjør seg i kjøleskapet. Jeg lager som oftest en halv porsjon. Smakstilsetningene kan selvsagt varieres etter smak og behag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...