fredag 13. desember 2013

Latmanns-"Pinnekjøtt"


I min jakt på kjøttpålegg uten nitritt ble jeg så glad da jeg endelig fant et fenalår der ingredienslisten kun bestod av kjøtt og salt, at jeg endte opp med å kjøpe det. Nå okkuperer det en hel hylle i kjøleskapet mitt, og siden det er uten konserveringsmidler så står det best før 01.01.14. Det oppdaget jeg først da jeg kom hjem med beistet. Om jeg spiser fenalår på knekkebrødet til frokost og lunsj ut året så klarer jeg ikke å spise opp hele greia, så her må jeg tydeligvis være kreativ. Dermed ble det kålrabistappe og fenalår til middag. Kjempeenkelt og nesten like godt som pinnekjøtt.

Man tager:

1 kålrabi (jeg er veldig glad i kålrabistappe, så jeg spiser gjerne en hel kålrabi alene)
En skvett olje eller en klatt melkefri margarin
salt og pepper
fenalår

Del kålrabien opp i biter og kok mør. Mens du venter skjærer du tynne skiver fenalår. Tøm av vannet på kålrabien og mos med valgfritt fett, salt og pepper. Nyt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...