tirsdag 2. desember 2014

Melkefri mandelgrøt


Endelig har jeg funnet en akseptabel vri på mandelgrøten jeg spiste så mye av før jeg kuttet melkeprodukter. Grøt er comfort food for meg på vinterstid, så jeg er veldig fornøyd.

1 porsjon

Ingredienser:

1 ss melkefritt smør (jeg tester ut upasteurisert smør fra Tidsporten)
2 dl mandelmelk
30 g malte mandler
2 ss kokosmel
1/2 ts xanthan gum
litt salt og vaniljestevia

Fremgangsmåte:

Smelt smøret og tilsett mandelmelk. Hell i malte mandler og kokosmel mens du rører kraftig. Når grøten har kokt opp rører du inn xanthan gum og lar det småkoke et par minutter. Tilsett et dryss salt og noen dråper vaniljestevia.

Jeg bare må ha smørøye, kanel og rosiner på min grøt :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...