tirsdag 24. mars 2015

Andregangsfermentering av vannkefir


Frem til nå har jeg drukket vannkefiren min "bar", men så fikk jeg smaken på kombucha. Den tok jeg ikke sjansen på å fortsette med, da jeg fikk både soppinfeksjon og økt eksem etter at jeg begynte å drikke den. Mulig det var tilfeldig eller en die-off reaksjon, men jeg orket ikke å bli dårligere enn jeg allerede er akkurat nå, så jeg stoppet produksjonen. Men jeg syntes smaken var så god at jeg prøvde å andregangsfermentere vannkefiren med te. Etter 48 timer (eller kortere tid, om du vil) på benken siler jeg vannkefiren og har den i et glass sammen med en tepose i 12 timer. Favorittene mine er de to te-typene på bildet. Her og her er link. Begge to smaker veldig friskt og godt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...