onsdag 4. november 2015

Vitamin D-3 fuktighetskrem


Fra 1. oktober 2015 ble reglene for å importere legemidler strengere slik at det begrenser hvilke legemiddel/kosttilskudd det er lov å importere. I steden for å skrive om det her, velger jeg å linke til et utfyllende innlegg skrevet av Lovelyliller.

Mens vi venter på at ildsjeler skal lykkes i å endre disse reglene, så leter jeg etter lovlige alternativer til å kjøpe dyre kosttilskudd her i Norge i altfor lave doser. Personlig tar jeg ikke så veldig mange tilskudd, men jeg har for lite vitamin d selv om jeg er mye ute hele året og spiser rett. Denne fuktighetskremen har jeg nettopp begynt å bruke. Den inneholder 1000 IU D3 pr gram (ca 1/4 teskje), i tillegg til 500 IU vitamin A og 50 IU vitamin E. Den er parabenfri og ikke testet på dyr. Om den virker vil nå tiden vise, men den er ihvertfall behagelig å påføre og dufter deilig.

I tillegg har jeg brukt denne magnesiumoljen mot rastløse ben en stund nå, og synes den fungerer bra. Klærne bli hvite om man får den på dem, så jeg pleier å spraye armer eller ben før jeg skal dusje og lar den virke i 15-20 minutter før jeg vasker den bort.

Et kjapt søk på "vitamin cream" på iHerb viser at det finnes andre slike kremer med forskjellige vitaminer. Om de gir like bra effekt som kosttilskudd i pille eller dråpeform er jeg usikker på, men det er ihvertfall lovlig å bestille og verdt et forsøk. Om noen har mer kunnskap om emnet enn meg, så legg gjerne igjen en kommentar.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...