onsdag 30. mars 2016

Cream of buckwheat - bokhvetegrøt


Jeg er stadig på jakt etter grøt jeg tåler og som faktisk smaker grøt. Cream of buckwheat scorer på begge punkt. Jeg lager den med hjemmelaget mandelmelk, og den blir kremete og god. Vanlig bokhvete har jeg ikke prøvd, men jeg innbiller meg at denne har mindre tyggemotstand, siden bokhveten er delt opp i mindre biter.

1 porsjon:

0,5 dl bokhvete
2,5 dl mandelmelk
litt salt

Kok opp mandelmelken, ha i litt salt og bokhveten og la småkoke i 10 minutter. Rør underveis. Når det gjelder grøt er jeg gammeldags; den skal serveres med kanel, rosiner og smørøye (upasteurisert smør fra Tidsporten)


Her er den jeg har prøvd. (Er du ny kunde hos Vitacost må du gjerne registrere deg via linken min, så får vi begge en $10 voucher. http://goo.gl/Oc2epM )
iHerb har et lignende produkt som jeg ikke har prøvd enda, nemlig denne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...