søndag 27. mai 2012

Kylling Tikka Masala

Jeg pleier vanligvis bruke Tikka-paste fra Patak's, men i dag fant jeg et par krydderposer bakerst i skapet. Jeg tror jeg kjøpte dem på Meny, men jeg vet ikke om de fremdeles selger dem. De inneholder kun krydder og ingen e-stoffer og annen fyllmasse.


4 porsjoner:

Ingredienser:

Tikka marinademix og kryddermix
4 kyllingfileter
2 løk
2 hvitløksfedd
1 tommelstor bit ingefær
1 paprika
1 boks tomater
100 ml havrefløte eller kokosmelk

Fremgangsmåte:

Del kyllingen i biter og bland den med marinademiksen. La det marinere i 30 minutter. Mens du venter deler du opp grønnsakene. Stek kyllingen i en gryte, tilsett løk, hvitløk og ingefær etter en liten stund og stek til løken begynner å bli gyllen. Tilsett tomater, paprika og krydderblandingen og la det småkoke i 10 minutter. Tilsett deretter fløte eller kokosmelk og la det koke i 10 minutter til. Jeg var litt lat i dag, så det ble kun salat og cashewnøtter som tilbehør. Nydelig middag med masse smak.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...