lørdag 26. mai 2012

Reker med hvitløksdressing

I dag fant jeg plutselig en bitteliten boks med reker bakerst i kjøleskapet, som jeg knapt husker at jeg har kjøpt. Best før dato var for en måned siden, så jeg fant ut at det var best å spise dem opp før de gikk ut av kjøleskapet på egenhånd. Jeg har et avslappa forhold til datostempling. Så lenge maten ikke er hårete og snakker til meg, så kan den som oftest spises.


Ingredienser:

100 g reker
2 ss majones
1 ss creme fraiche/rømme
1 fedd hvitløk
salt og pepper

Fremgangsmåte:

Hakk opp hvitløksfeddet og rør sammen alle ingrediensene. Tilsett reker og nyt. Jeg hadde ikke lavkarbobrød tilgjengelig, og gadd ikke lage nye, så tilbehør ble salat, agurk og tomat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...