onsdag 2. mai 2012

Skinkegrateng


Jakten på den perfekte grateng fortsetter. Denne gangen har jeg fått inspirasjon herfra, og den ble kjempegod. Siden jeg er en grønnsakelsker så måtte selvsagt oppskriften endres litt. Gulrot og kålrot er nydelig i grateng, og siden jeg ikke slanker meg, så spiser jeg gjerne rotgrønnsaker i blant. Jeg hadde 4 eggeplommer til overs etter brødbaking, så jeg brukte dem i tillegg til et helt egg.

2 porsjoner

Ingredienser:

300 g skinke (eller pølse)
200 g gulrot
200 g kålrot
1/2 purre
3 egg
3 dl fløte
200 g revet ost
salt, pepper og muskat

Fremgangsmåte:

Del skinke og grønnsaker i småbiter. Visp sammen egg, fløte, ost og krydder. Bland alt sammen i en ildfast form og stek på 200 grader i ca 1 time.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...