søndag 26. august 2012

Kjøttdeig- og kålgryte med karri og kanel


Dette er en enkel, men kjempegod rett med mye smak. Oppskriften har jeg lånt fra en av mine favorittblogger LCHF-bloggen. Jeg hadde ikke fond eller buljong, så jeg brukte soyasaus. Fløten er selvsagt erstattet av havrefløte.

4 porsjoner

Ingredienser:

Ghee/olje
1 løk
ca 500 g kål
400 g kjøttdeig
2 ts karri
1 ts kanel
1 ts sambal oelek/chilipasta
2,5 dl Oatly havrefløte
1 ts glutenfri soyasaus
salt og pepper

Fremgangsmåte:

Del løk og kål i biter og stek i en gryte sammen med karri, kanel og sambal oelek. Stek kjøttdeigen for seg og ha den i gryten sammen med kål og løk. Tilsett havrefløte og soyasaus og la det koke i 10 minutter. Smak til med salt og pepper. Her har jeg servert den med blomkålmos. Kjempegodt!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...