lørdag 18. august 2012

Kylling Jalfrezi


Jeg er veldig glad i indisk mat. Å lage helt fra bunnen av krever at man har en del ingredienser i hus, så jeg lander oftest på en mellomting: Pataks curry-blandinger. Disse kjøper jeg på min lokale innvandrer-butikk.


2 porsjoner

Ingredienser:

1 ss olje
2 kyllingfileter
1/4 glass jalfrezi curry paste
1 løk
1 paprika
1 boks hermetiske tomater
evt. vann/fløte/kokosmelk

Fremgangsmåte:

Del opp kylling og grønnsaker. Stek løken i olje til den er gyllen. Tilsett jalfrezi curry paste og kylling og fres til kyllingen er stekt. Tilsett tomater og paprika og la det koke i 20 minutter. Tilsett vann, fløte eller kokosmelk hvis du syns det blir for tykt eller du vil ha mildere smak. Jeg brukte en skvett havrefløte.
Det er sikkert godt med blomkålris til denne, men jeg har ikke kjøkkenmaskin, og orker ikke tanken på å raspe blomkål for hånd. Dermed ble det salat og cashewnøtter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...