søndag 11. november 2012

Garam Masala kjøttdeig


Dette er en kjapp indisk rett med kjøttdeig og garam masala som omtrent lager seg selv. Inspirasjon fant jeg her. Jeg hadde ikke grønn chili, men noen "søte små" habanero-chilier som jeg fant på Coop. Da jeg googlet dem i ettertid fikk jeg vite at de ikke var så søte likevel, men så sterke at man ble anbefalt å bruke hansker ved håndtering(!) Her i huset kastes ingenting, så de havnet i gryta. Litt mer spicy enn vanlig chili, kan man vel si.

2 porsjoner

Ingredienser:

400 g kjøttdeig
1 løk
2 fedd hvitløk
1 liten bit ingefær
1 boks hermetiske tomater
1 grønn chili
2 ts garam masala
Salt og pepper
evt fersk koriander

Fremgangsmåte:

Hakk løk, hvitløk, ingefær og chili i små biter. Begynn med å steke kjøttdeig, løk, hvitløk og ingefær. Når kjøttdeigen er ferdig stekt tilsetter du resten av ingrediensene og lar det koke i minst 30 minutter.
Det ble dårlig med indisk tilbehør. Siden energinivå og hjerneaktivitet er på bunn i dag ble det blomkål- og sellerirotmos og salat.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...