torsdag 1. november 2012

Kjøttsaus med chorizo


Jeg bruker ofte Dolmio når jeg skal lage kjøttsaus, men det fantes ikke i skapet mitt i dag, så jeg improviserte med det jeg hadde. Jeg husker ikke nøyaktig hvor mye jeg brukte av alt, så dette er en ca-oppskrift. Den ble kjempegod og blir garantert en gjenganger her i huset. Her med blomkål- og sellerirotmos.

2 porsjoner

Ingredienser:

400g kjøttdeig
En liten bit chorizo
1 liten løk
2 fedd hvitløk
1 gulrot
1 boks hermetiske tomater
1 ss tomatpure
1 ss balsamico-eddik
1 ts timian
1 ts oregano
1 ts paprikapulver
Salt og pepper

Fremgangsmåte:

Begynn med å steke kjøttdeigen. Når den nærmer seg ferdig tilsetter du finhakket chorizo, løk og hvitløk. La det surre til løken begynner å bli myk og tilsett raspet gulrot, tomatpure og hermetiserte tomater. La det koke i 5-10 minutter før du tilsetter balsamico og krydder, og la det koke i 10-15 minutter til. Jo lenger koketid, jo bedre smaker det. Server med squash-pasta, blomkålmos eller salat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...