lørdag 24. august 2013

Krydder fra iHerb


Jeg har begynt å kjøpe alt krydder fra iHerb, for å få produkter som er frie for alskens rusk og rask som vanligvis tilsettes. Jeg begynte med merket Simply Organics, siden jeg synes de har veldig dekorativ emballasje. Men siden jeg bruker veldig mye krydder, og de ikke tilbyr refill-poser, så har jeg etterhvert gått over til Frontier Natural Product sine 453 grams refill-poser. Dermed får jeg mye krydder for pengene og slipper å kaste glassene etterhvert som de blir tomme. Begge merkene anbefales på det sterkeste.

3 kommentarer:

  1. Jeg må bare spørre men hva er "alskens rusk og rask som vanligvis tilsettes." I hvilke krydder produsenter er det du tenker på i denne sammenheng? Santa maria, hindu eller Toro?
    Hvor tar du så dette fra, er jo ganske grovt overtramp av næringsmiddellovgivningen om de tilsetter andre ting i kryddere uten å deklarere det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Med alskens rusk og rask mener jeg f.eks. smaksforsterkeren natriumglutamat, antiklumpemiddel, maltodekstrin (kan stamme fra hvete), dekstrose (kan stamme fra hvete), sitronsyre (kan stamme fra hvete), gjærekstrakt og sukker. Disse finnes i flere krydderblandinger fra både Santa Maria, Hindu og Toro. Dette er deklarert på emballasjen, så det er ikke noe overtramp på næringsmiddellovgivningen. Jeg har ibs og flere matintoleranser og reagerer på mye, så jeg vil helst ha renest mulig mat. Krydderne fra Simply Organics og Frontier er også organiske og som oftest ubestrålte.

      Slett
  2. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...