onsdag 30. juli 2014

Hjemmelaget deodorant

 

Det har stått mye om hjemmelaget deodorant av kokosolje på diverse blogger, så jeg bestemte meg for å prøve når jeg gikk tom for kjøpedeo. Nå har jeg testet det ut en ukes tid, og må si at jeg er positivt overrasket. Det er veldig varmt for tiden, så jeg svetter mye. Normalt ville det luktet svette av både armhuler og topper, men det gjør det faktisk ikke nå. Selv om jeg føler meg svett så er armhulene overraskende tørre. Ikke har jeg fått reaksjon på natron heller, selv om jeg har veldig ømfintlig hud. Jeg var redd jeg skulle "stinke" kokos, men det gjør jeg heldigvis ikke.

Her er oppskriften jeg bruker. Jeg lager lite i slengen, siden jeg putter fingrene oppi blandingen når det skal påføres. Da slipper jeg å tenke så mye på bakterier og holdbarhet.

3 ts extra virgin kokosolje
1 ts natron

Rør sammen i en liten krukke. Jeg synes det er greiest å oppbevare deodoranten på badet, siden det er der jeg steller meg, så for tiden er den flytende. Men du kan selvsagt ha den i kjøleskapet for å få den i fast form.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...