lørdag 14. april 2012

Blomkålsuppe med bacon


Jeg lager alltid mye suppe når jeg først er i gang. Det er alltid greit å ha noen bokser i frysen til travle dager eller dager da du er så sulten at du ikke klarer å tenke. I dag var en slik dag. Vanligvis har jeg aldri fløte i blomkålsuppa. Oppskriften er en etterlatenskap fra perioden jeg gikk på Fit for life-spis deg frisk-diett med 70% frukt og grønt i kostholdet. Enda en diett som ikke gjorde underverker for magen.
Nok om det. I dag ble det suppe, men jeg hadde en skvett fløte i kjøleskapet som gikk ut på dato for noen dager siden og en bit bacon som også måtte brukes. Dermed varmet jeg opp suppa og hadde i fløten. Baconet delte jeg i små biter og sprøstekte, og hadde på toppen sammen med baconfettet. Resultatet ble himmelsk! Bare prøv. Oppskrift på suppa finner du her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...